ترندهای طراحی دکوراسیون داخلی در سال 2022

ترندهای طراحی دکوراسیون داخلی در سال 2022

در سال  2021 بالاخره سبک مینیمالیسم پس از چندین سال کنار گذاشته شد و به جای آن در این سال دست شما درطراحی دکوراسیون باز است و میتوانید از  طیف وسیعی از امکانات  بهره ببرید و  سبک های مختلف را ترکیب کنید.

در اینجا ما قصد داریم به شما کمک کنیم تا با این ترند ها آشنا شده و دکوراسیون منزلتان را به روز نگه دارید:

با رنگهای گرم و طبیعی، طبیعت را به خانه هایتان بیاورید

تا جایی که  میتوانید از رنگهایی که در طبیعت وجود دارند استفاده کنید و حس و حال حضور در آن را برای خود به وجود بیاورید. علاوه بر دیوارها،  مبلمان ، صندلی ها،  قفسه ها، میزهای قهوه، لامپ ها، نقاشی ها، جواهرات کوچک  و سایر لوازم جانبی  میتوانند رنگارنگ و اصیل باشد.

 

درست است رنگ های سفید و سرد در فضای داخلی دیگر روند سابق را  ندارند و  جایگزین آنها رنگ های گرم و طبیعی  شدند، اما رنگ سفید نیز علاقمندان خود را دارد اگر شما نیز جزو این دسته هستید و در این مدت ارتباط عمیقی با رنگ سفید برقرار کرده اید میتوانید از این رنگ استفاده کنید  زیرا  ارزش بازی با سایه های مختلف مثل بژ و قهوه ای و رنگ های خاکی را دارد که  امسال مد شدند و حس و حالی از طبیعت را نیز به خانه شما می آورند.

 

گلهای خشک شده را  به دکوراسیونتان اضافه کنید

 این روزها گلهای خشک در بین افراد و طراحان دکوراسیون محبوبیت خاصی پیدا کرده اند ، این گلها را میتوانید در گلدان های ظریف  چوبی یا سرامیکی  در قسمت های مختلف خانه  مثل کنار سالن پذیرایی،روی میز اتاق نشیمن، آشپزخانه و حتی سرویس بهداشتی به عنوان یک عنصر مکمل در کنار دیگر اکسسوری ها قرار داد.

 ازانواع این گلها شکوفه ها شامل گندم ، دلفینیم ، لاگورا ، هسیان ، اسطوخودوس و جارو می باشد

 

برای تزیین خانه خود از شومینه بهره ببرید

شومینه عنصری تزئینی بسیار محبوب در این سال میباشد، خوشبختانه شومینه های مدرن با طراحی های ظریف زیادی وجود دارند که شما میتوانید با سلیقه خودتان آن را انتخاب کنید و در منزلتان به کار ببرید.  شومینه جلوه و ارزش ویژه ای به خانه شما می بخشد و محیطی استقبال کننده ایجاد میکند.

 

 

در حمام  رنگهای تیره را به کار ببرید

از به کار بردن رنگ های  تیره مثل قهوه ای  یا خاکستری  برای دیوارها و کف حمام خود نترسید ترکیب این رنگها کنار یک سینک ساخته شده از سنگ طبیعی مثل  مرمر یا عقیق  همراه با لامپ های گرم  فضایی دنج ، راحت و با آرامش برای شما به ارمغان می آورد تا حداقل برای دقایقی از دغدغه های فکری در امان باشید.

 

 

اما باید به این نکته هم توجه کنید که تمام کارها را با رنگ سیاه انجام ندهید زیرا چنین فضای داخلی نه تنها به شما آرامش نمیدهد بلکه محیط سنگینی ایجاد میکند.

 

 

از به کار بردن مواد طبیعی غافل نشوید

چندین سال است که استفاده از مواد طبیعی مجددا مورد توجه واقع شده ، شما میتوانید اگر علاقمند به استفاده از آنها هستید در مبلمان ، میزهای قهوه ، صندلی آویزها،  قفسه ها، قابها و سایر عناصر تزیینی ،از چوب ، سنگ طبیعی، رنگهای پررنگ و الگوهای مربوط به طبیعت  که هرگز از مد نمی افتند استفاده کنید.

شاید فکر کنید که استفاده از چوب در دکورهای مدرن امروزه جایگاهی ندارد اما متریال چوب طبیعی مدتی است که پا به عرصه گذاشته و این راه حلی برای مدرن دوستهاست تا بتوانند از چوب در دکوراسیون بهره ببرند

 

از ترکیب رنگ زرد و خاکستری استفاده کنید

 پیشنهاد دیگری که برای شما داریم  استفاده از ترکیب رنگ های زرد و خاکستری است که در سال 2021  به عنوان رنگ سال  به انتخاب پنتون در آمده است.

 

زرد روشن و درخشان ، رنگی گرم و القا کننده سرزندگی و نشاط است و خاکستری با تاریکی و سردی ذاتی ، القا کننده حس خونسردی،  مقاومت و استواری است : ترکیب این دو رنگ بیانگر انعطاف پذیری، امید به زندگی پس از سختی و خوش بینی است. هدف از انتخاب این رنگ در کرونا پیام دهنده این بوده که با وجود شرایط سخت همه چیز بهتر میشود و  نا امیدی در سال جدید پایان میابد.

 مبلمان با کیفیت و بادوام تهیه کنید  

در سال 2021 دیگر خبری از پانل های مبلمان تاشو ارزان قیمت نیست آنها جای خود را به وسایل ساخته شده  از چوب یا چرم طبیعی می دهند

مبلمانی که  از چوب جامد طبیعی ساخته شدند و دوام ، ظرافت و کیفیت خوبی دارند

  در کنار آرایش های مدرن پر از رنگ های رسا باعث میشوند تا شما بتوانید تا سالها از آنها استفاده کنید و زنده بودن  فضای داخلی در فصول مختلف سال را تجربه کنید.

 

 

 

 

 

 

مبلمان  منحنی و فرفری

شما میتوانید ازمبل ، صندلی های زیر بالش و حتی میزهای قهوه خمیده استفاده کنید و ظاهری خاص و جالب را به خانه تان ببخشید.

 

 

مدولار بودن مبلمان  راهکاری برای آزاد سازی فضا است و با به حداقل رساندن عناصر موجود در خانه فرصتی برای داشتن فضای داخلی تمیز و کاربردی را فراهم می کند.

 

از مبلمان و وسایل با حس لامسه مطبوع استفاده کنید

شما مدت زمان زیادی در خانه هستید و اگر هم نباشید وقتی به خانه می آیید دوست دارید حس خوشایند و راحتی داشته باشید پس بهتر است وسایلی را انتخاب کنید که این حس را به شما هدیه کنند.

 

 

مبلمان مخمل گزینه های خوبی هستند آنها غالباً دارای رنگهای خاموش هستند و  به طرز شگفت انگیزی با بقیه قسمتهای داخلی هماهنگ میشوند و حس نرمی و لطافت را به شما هدیه میکنند.  استفاده از چرم ، فرش یا رو تختی های  نرم پیشنهادهای جذاب دیگری است که علاوه بر زیباتر کردن خانه شما  القا کننده حس جدید و خوبی شما هستند.

÷

 

در آشپزخانه هایتان آبی تیره با چوبهای روشن را به کار ببرید

 

 

ترکیب رنگ های روشن چوب  با رنگ های غنی و تیره مثل سبز تیره قرمز زنگ زده یا سرخابی شگفت انگیز خواهد بود و بهترین ترکیب و تضاد را با آبی تیره  دارد.

این رنگ به سرعت به یکی از محبوب ترین انتخاب های سال2021تبدیل شده است . شاید شماهم به این فکر افتاده باشید که در آشپزخانه خود به سراغ یک پالت از این رنگ  بروید برای اینکار به چند نکته کلیدی را به خاطر داشته باشید.

همانطور که گفته شد بهترین انتخاب چوبهای رنگ روشن هستند اما اگر کابینت هایی به رنگ تیره دارید از کفپوش های رنگ  گرم و روشن برای روشن تر نشان دادن فضا استفاده کنید.

رنگ سفید را وارد جریان طراحی کنید و مطمئن شوید که فضای شما از روشنایی کافی برخوردار است.

 

  رنگ دیوارهایتان را به سبز تیره تغییر دهید

رنگ سبز آنچنان هم  که به نظر می رسد سنگین  نیست . با تغییر رنگ دیوار خانه به سبز های تیره و خاکی عناصر دنیای طبیعی را به خانه خود بیاورید.   ایجاد سایه روشنی ازرنگ  سبز می تواند انرژی درونی  فضا را افزایش می دهد وباعث ایجاد حس آرامش در افراد شود میتوانید قسمتی از دیوار را با  این رنگ ترکیب کنید یا از کاغذ دیواری های طرح دار سبز برای چند دیوار اصلی استفاده کنید

 

 

 

 

سقف خانه تان را نادیده نگیرید

سالهاست که به سقف بی توجهی میشود و طراحان از تاثیر شگفت انگیز آن در زیبایی خانه بهره نمیبرند اما امسال تأثیری که شایسته آن است را به همراه خواهد داشت  پنجره هایی در سقف  که به عنوان پنجره سقفی نیز شناخته می شوند دریچه ای جدید به آسمان باز و  نور طبیعی را به خانه ها دعوت میکند.   

 

 

شما میتوانید از گیاهان آویزان و یا معلق در دکوراسیون منزلتان استفاده کنید با اتصال ساده آنها به سقف و با استفاده از گلدان های آویز سقف زیباتر میشود و بدون گرفتن فضای قابل توجه میتوانند طبیعت را به خانه شما بیاورند.

 

 از  شیرهای مسی استفاده کنید

خانه خود را با شیرهای مسی رو به بالا ارتقا دهید. شیرآلات مسی با سبک های مختلف منازل  هماهنگی دارند و همین باعث شده که طرفدارهای زیادی داشته باشند.

شما میتوانید با شیرآلات مسی  تغییراتی را در آشپزخانه و سرویس بهداشتی ایجاد کنید و با هزینه کمتر فضای خود را به روز کنید.

 

خانه ای با سبک(اسکاندیناوی) برای خود طراحی کنید

با توجه به اینکه یکی از شعارهای سال 2021 پیروی از سادگی در دکوراسیون و  صنعت مد است به دلیل سادگی و آرامش بیش از حدی که سبک اسکاندیناوی درخود جای داده پیش بینی میشود که این سبک یکی از پر طرفدار ترین ها در سال جدید باشد.

استفاده از سطوح کاملا سفید یا خاکستری ملایم به همراه گیاهان متعدد و بکاربردن شیشه و چوب طبیعی در این سبک مشاهده میشود .رنگ سفید در اینجا حکمرانی می کندکه فضای داخلی را بهبود می بخشد و همیشه در خانه های شمال اروپا غالب است

روکش های دیواری

دیوارهای روکش چوب ممکن است زمانی مختص کتابخانه ها و اتاق های نقاشی بودند اما امسال در قسمت های مختلف  خانه  قابل استفاده اند، پنل های دیواری مدرن با استفاده از رنگ و متریال های ساده راهی عالی برای تغییر دیوار کانونی خانه شما هستند .

 

 

 

 

10.در دکوراسیون خانه تان از سبک روستایی کمک بگیرید

اگر به دنبال دستیابی به این سبک در خانه هستید   مبلمان قدیمی را بازسازی کنید ، چوب های فرسوده را نگه دارید و  برخی از موارد کهنه  وبخیه شده توسط دست را به دکوراسیون خانه تان بیفزایید.در از حصیر و سنگ قلوه طبیعی و چوب استفاده کنید.

 

 

از آویز های مکرومه میتوانید برای ایجاد حس و حال خانه روستایی استفاده کنید.

احتمالا مکرومه ها  را که این روزها ترند شده در گوشه و کنار خانه ها دیده اید. این هنر به دهه 1970 برمیگردد حالا دوباره زمان به عقب برگشته است و پا میدان گذاشته

  مکرومه می تواند با استفاده از بند ریسمان یا طناب ساخته شودو میتواند کاربردهای مختلفی داشته باشد از  کیسه های حمل بار گرفته تا گلدان.

 

 

 

 

سخن پایانی

برای آوردن راه حل های شیک و جدید به آپارتمان خود نیازی نیست که بلافاصله یک تعمیر اساسی  ترتیب دهید یا مبلمان را کاملا تغییر دهید تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که با دقت به آنچه در حال حاضر دارید نگاه کنید و با استفاده از ترندها تغییراتی در آنها ایجاد کنید سپس فضای داخلی شما ظاهری تازه  به دست می آورد و  راحتی را در آنها احساس خواهید کرد.