انواع متنوع میز جلو مبلی در دکوراسیون

انواع میز جلو مبلی از جمله اجزای لاینفک مبلمان محسوب می شوند که ضمن کاربری مناسب، فضایی دلنشین‌ را در دکوراسیون ایجاد می کنند. میز جلو مبلی پایه‌ هایی کوتاه دارد که اندازه پایه ها با نشیمنگاه مبل هماهنگ هستند. بنابراین می توانید هر چیزی را که لازم دارید روی آن بگذارید تا لازم نباشد که مکررا از جای خود بلند شوید. معمولا افراد به هنگام مراجعه به بازار میز جلو مبلی را با توجه به سبک دکوراسیون خود برمی گزینند. به همین دلیل تصمیم داریم در ادامه شما را با انواع متنوع این نوع میز آشنا کنیم.

انتخاب انواع میز جلو مبلی بر اساس سبک دکوراسیون

اگر بخواهید در بین انواع میز جلو مبلی، محصولی متناسب با سبک دکوراسیون منزل خود خریداری نمایید، چهار انتخاب پیش رو خواهید داشت که عبارتند از:

     سبک سنتی و کلاسیک

در منازلی که چیدمان آن به صورت سنتی یا کلاسیک است، باید میز جلو مبلی نیز از طرح های سنتی انتخاب شود. برای ساخت این مدل تجهیزات اغلب از متریال چوب استفاده می شود. در مدل های کلاسیک هم روی چوب منبت کاری های زیبایی به چشم می خورد که معمولا قیمت گرانی نیز دارند.

سبک مدرن

اگر منزلتان به شیوه ای مدرن تزئین شده، استفاده از میز جلو مبلی مدرن را به شما پیشنهاد می دهیم که جزء پرطرفدارترین ها هستند. این مدل میزها ضمن برخورداری از دیزاینی ساده و خطوط منظم، با دیگر سبک ‌های دکوراسیون هم سازگاری دارند.

 سبک صنعتی

میزهای جلو مبلی صنعتی علی رغم ظاهر خشن خود از جذابیت بصری بی نظیری بهره می برند. برای ساخت این محصولات از متریال فلز، چوب یا شیشه استفاده می شود.

 سبک روستیک

یکی دیگر از انواع میز جلو مبلی، مدل های روستیک هستند که اغلب مورد توجه علاقه مندان به دکوراسیون با ظاهر قدیمی و روستایی قرار می گیرند. با توجه به این که ایده ساخت این مدل از عناصر موجود در طبیعت الهام گرفته می شود، اغلب ظاهری ساده دارد. همچنین برای این که طراحی میز به طبیعت نزدیک باشد، متریال چوب برای تولید آن استفاده می شود.  

انواع مختلف میز جلو مبلی بر اساس جنس

تقسیم بندی دیگری که می توان برای میزهای جلو مبلی در نظر گرفت، بر اساس متریال اولیه به کار رفته در ساخت آن ها است. مطابق با این دسته بندی انواع مختلف میز جلو مبلی به شرح ذیل هستند:

میز جلو مبلی فلزی

این دسته از میزها پایه های فلزی دارند، اما سطح رویی آن ها از مواد دیگر مانند سنگ، شیشه و... ساخته می شود.‌ در عصر حاضر میز جلو مبلی فلزی در بین علاقه مندان به سبک دکوراسیون مدرن طرفداران بسیاری پیدا کرده است.


میز جلو مبلی شیشه ای

یکی دیگر از انواع میز جلو مبلی مدل شیشه ای است که ممکن است به صورت تمام شیشه ساخته شود یا این که تنها سطح رویی آن از جنس شیشه باشد. این مدل با بیشتر سبک های دکوراسیون همخوانی دارد و به خاطر انعکاس بهتر نور، فضای منزل را بزرگتر نشان می دهد.

میز جلو مبلی چوبی

لوازم چوبی تنوع بسیار بالایی دارند و برای ساخت آن ها انواع مختلف چوب گردو، بلوط، راش و... مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به نوع چوب به کار رفته نیز محصولات با قیمت های مختلفی به فروش می رسند. برای مثال میزهای ساخته شده از چوب گردو مرغوب تر و گران تر هستند.

میز جلو مبلی چوبی در رنگ های متنوعی نظیر مشکی، قهوه ای، طلایی و بژ تولید می شود و بیشتر برای دکوراسیون کلاسیک مناسب است. بنابراین اگر مبلمان سلطنتی دارید، خرید این مدل را به شما پیشنهاد می دهیم.

میز جلو مبلی عثمانی

از جمله انواع میز جلو مبلی مدل های عثمانی هستند که برای سطح رویی آن ها متریال چرم یا پارچه مورد استفاده قرار می گیرد. اگر سبک دکوراسیون منزل شما نئوکلاسیک یا اسپرت است، می توانید این مدل را خریداری نمایید.

میز جلو مبلی ام دی اف

این روزها متریال ام دی اف به وفور برای ساخت میزهای ساده یا کشویی به کار می رود. میزهای جلو مبلی ام دی اف در رنگ ‌های متنوع عرضه می شوند و نسبت به انواع چوبی قیمت ارزان تری دارند.


میز جلو مبلی ملامینه

متریال ملامینه از نظر ظاهر بسیار شبیه چوب و ام دی اف می باشد، اما نسبت به این دو برتری هایی دارد.‌ برای مثال در مقایسه با ام دی اف از دوام بیشتری برخوردار است و نسبت به چوب با نرخ کمتری به فروش می رسد.‌ میزهای جلو مبلی ملامینه ضد خش هستند و به دلیل مقاومت بالا در برابر آب می توانند گزینه مناسبی برای خانه های مناطق مرطوب باشند.

خرید میز جلو مبلی

میز جلو مبلی یکی از المان های ضروری در دکوراسیون است که انتخاب درست آن می تواند ظاهر خانه شما را به طور کامل تغییر دهد.‌ بنابراین باید به هنگام خرید انواع میز جلو مبلی، کالای مورد نظر را با توجه به سبک مبلمان و فضای نشیمن منزل خود برگزینید. اگر مساحت نشمین خانه شما کم است، خریداری میز جلو مبلی در اشکال بیضی یا گرد توصیه می شود. برای محیط های بزرگ تر نیز می توانید به میزهای مستطیل یا مربع فکر کنید.

البته باید بودجه خود را نیز در خرید لحاظ نمایید، زیرا میزهای جلو مبلی تنوع قیمتی بالای دارند و در طرح های ساده و ارزان تا انواع سنگی و گران در بازار موجود هستند. مورد بعدی این است که به هنگام انتخاب میز جلو مبلی سلیقه خود را هم در نظر بگیرید.