بهترین ارتفاع نصب تلویزیون

فاکتورهای مختلفی باید برای تعیین بهترین ارتفاع نصب تلویزیون مد نظر قرار داده شود.‌ به طور کلی سایز تلویزیون و ارتفاع سطح چشم بینندگان دو عامل مهمی هستند که تعیین کننده ارتفاع نصب دستگاه شما می باشند. در ادامه همراه ما باشید، تا شما را با روش های مختلفی آشنا کنیم که بتوانید ارتفاع نصب تلویزیون را به طور استاندارد تعیین نمایید. همچنین پیشنهاد می شود از محصولات باکس دیواری تلویزیون دیدن فرمایید.

بهترین ارتفاع نصب تلویزیون طبق توصیه طراحان داخلی

معماران عقیده دارند که اگر تلویزیون 42 اینچ بالاتر از سطح زمین نصب شود، کاربر هیچ مشکلی در مشاهده تصاویر نخواهد داشت. البته لازم به ذکر است که بهترین ارتفاع نصب تلویزیون با توجه به بلندی مبلی که کاربر روی آن می نشیند، متفاوت خواهد بود.

روش های مختلف نصب تلویزیون در ارتفاع استاندارد

برای این که تلویزیون در ارتفاع مناسبی از سطح زمین قرار گیرد، می توانید از راه کارهای گفته شده در زیر استفاده کنید:

تلویزیون در سطح دید چشم کاربران نصب شود

یکی از پارامترهای مهمی که ارتفاع استاندارد تلویزیون از سطح زمین را تعیین می کند، این است که دستگاه را درست در سطح دید چشمتان نصب نمایید. در این شرایط گردن شما در حالتی خنثی و بدون فشار قرار می گیرد و به راحتی می توانید تصاویر را مشاهده کنید.

توجه داشته باشید که سطح چشم با توجه به قد افراد متفاوت است. پس باید ابتدا ارتفاع مبل جلو تلویزیون را به دقت اندازه بگیرید. بعد روی آن بنشینید و فاصله چشم ها تا سطح زمین را اندازه گیری نمایید. اگر می خواهید که تلویزیون در ارتفاع میانگینی قرار گیرد که همه افراد بتواند از آن استفاده کنند، بهتر است که آن را یک‌ متر بالاتر از مبل اتاق نشیمن نصب کنید.

ارتفاع استاندارد بر اساس سایز تلویزیون تعیین گردد

بهترین ارتفاع نصب تلویزیون که از سوی طراحان توصیه می گردد، دو و نیم برابر طول دستگاه است.‌ البته اندازه ای که در این موارد در نظر گرفته می شود، طول مورب نمایشگر است؛ نه عرض تلویزیون. به دلیل این که کیفیت تصویر در دستگاه های امروزی بسیار بالاست، می توانید این ارتفاع را حدود یک و نیم برابر طول مورب کمتر کنید.

بعضی از کارشناسان عقیده دارند با توجه سبک زندگی امروزی، بهتر است که ابعاد تلویزیون در مقایسه با مساحت اتاق بزرگتر باشد. اگر شما نیز این نظر را دارید، می توانید فاصله خود را با دستگاه، حدود یک و نیم برابر طول آن تنظیم کنید. فراموش نکنید که حتما از محصولات میز تلویزیون داخل سایت دیدن نمایید.

ارتفاع بر اساس کارایی تلویزیون مشخص شود

در مواردی ضروری است که ارتفاع استاندارد را مطابق با محیطی که تلویزیون در آن قرار دارد و همچنین کارایی آن تعیین کنید. برای مثال اگر دوست دارید به هنگام کار در آشپزخانه تلویزیون تماشا کنید، بهتر است که دستگاهی با سایز کوچک را در ارتفاع بالا نصب نمایید، تا با باز و بسته کردن کابینت ها جلوی دیدتان گرفته نشود.

در فضاهای شلوغ و پرازدحامی مانند کافه و رستوران نیز از یک تلویزیون با ابعاد بزرگتر استفاده کنید و آن را در ارتفاع بیشتری قرار دهید. این کار باعث می شود که کاربران در هر نقطه از فضای رستوران بتوانند صفحه نمایش را ببینند.

ارتفاع تلویزیون در منازل باید چطور تنظیم شود؟

معمولاً کاربرانی  که به چیدمان هنری علاقه مند هستند، تمایل دارند که دستگاه خود را در ارتفاع بالایی نصب کنند تا حالت هنری به خود بگیرد. نصب تلویزیون در این ارتفاع جلوه زیبایی به منزل شما می بخشد، اما این ارتفاع هنگامی مناسب است که بخواهید برنامه ها را در حالت ایستاده تماشا کنید. بنابراین در شرایطی که روی مبل راحتی نشسته اید، نصب دستگاه در ارتفاع بالا ممکن است که باعث گردن درد شما شود؛ به همین دلیل توصیه نمی گردد.

با توجه به این مطلب بهترین ارتفاع نصب تلویزیون در منازل باید به این صورت باشد که نخست ارتفاع متوسط کاربران و بعد هم سایز و ابعاد دستگاه را اندازه بگیرید. به طور میانگین فاصله فردی که روی کاناپه نشسته از کف اتاق حدود 105 سانتی متر است. در این مکان باید دقیقا وسط ارتفاع تلویزیون تنظیم گردد.

پس اگر اندازه تلویزیون شما۶۰ اینچ است، ارتفاع آن چیزی حدود هشتاد سانتی متر است که در این حالت باید وسط آن یعنی ارتفاع چهل سانتی متری را مد نظر قرار دهید. در نتیجه لبه پایینی دستگاه باید از کف اتاق ۶۵ سانتی متر ارتفاع داشته باشد. لازم به ذکر است خدمات تعمیر تلویزیون سونی با گارانتی و قطعات اورجینال در نمایندگی مجاز انجام میشود. تنها با یک تماس تکنسین های مجرب این مرکز درمحل حضور می یابند.