راهنمای خرید جا کفشی

پس از ورود به منزل با اولین وسیله ای که روبرو می شویم، جا کفشی است. بنابراین باید در خرید جا کفشی بسیار دقت کنیم. جا کفشی محل قرار دادن کفش بوده و از بهم ریختگی کفش ها در قسمت ورودی منزل جلوگیری می کند. به این ترتیب با توجه تنوع بالای طرح و مدل جا کفشی در این مبحث قصد داریم اطلاعات کاملی درباره این وسیله ضروری در اختیار شما قرار دهیم.

ضرورت خرید جا کفشی چیست؟

خرید جا کفشی تقریبا برای هر خانه ای ضروری و مهم است. چرا که کفش ها می توانند با ایجاد بی نظمی و شلوغی در قسمت ورودی درب خانه، جلوه ای به هم ریخته و نا مرتب به آن ببخشند. از این رو به منظور طبقه بندی و نظم دادن به ورودی منزل و راهرو، برخورداری از یک جا کفشی مناسب بسیار ضرورت دارد.

علاوه بر اینکه جا کفشی باعث نظم بخشیدن به فضای منزل و ورودی آن می شود، از کفش ها نیز محافظت کرده و از خراب شدن آن ها جلوگیری می کند. چرا که قرار گرفتن کفش ها در جای نا مناسب می تواند باعث تحت فشار قرار دادن و له شدن آن ها شده و کفش ها را خراب می کند. به این ترتیب در حال حاضر وجود یک جا کفشی مناسب و جادار در خانه های آپارتمانی یک ضرورت است. همچنین می توانید مدل های مختلف جاکفشی را بببنید.

 

بررسی انواع جا کفشی و خرید آن

همانطور که می دانید جا کفشی ها دارای انواع مدل های مختلفی هستند که لازم است متناسب با نیاز و سلیقه خود اقدام به خرید جا کفشی نمایید. در این بخش قصد داریم به انواع جا کفشی اشاره کنیم تا راحت تر به خرید بپردازید.

1.جا کفشی آینه دار

یکی از انواع جا کفشی هایی که در بازار مشاهده می کنید، جا کفشی آینه دار است. در این نوع جا کفشی علاوه بر قرار دادن کفش ها، می توان لباس ها را نیز قرار دهید و از آینه قدی آن در هنگام بیرون رفتن از منزل به منظور رسیدگی به ظاهر خود استفاده کنید.

این نوع از جا کفشی بسیار کاربردی است و برای خانه هایی که دارای فضای ورودی نسبتا بزرگی هستند، گزینه مناسبی به شمار می رود. در هنگام خرید این سبک باید به جنس و کیفیت آن توجه کنید. چرا که در صورت برخورداری از کیفیت پایین، لکه و کثیفی ها روی آن باقی می ماند و جلوه زیبای آن را از بین می برد.

2. جا کفشی نیمکت دار

در هنگام خرید جا کفشی با نوع زیبایی از آن آشنا می شوید که به عنوان جا کفشی نیمکت دار شناخته می شود. در این نوع جا کفشی که از ارتفاع کوتاهی برخوردار است، می توانید کفش های خود را در کشو و قفسه درب دار قرار دهید و در هنگام پوشیدن کفش روی نیمکت آن بنشینید. 

از آنجا که امروزه فضای آپارتمان محدود است، استقبال زیادی از جا کفشی سبک نیمکت دار صورت گرفته است. چرا که در فضاهای کوچک و راهروهای تنگ نیز به راحتی جای می گیرد و اختلالی در رفت و آمد افراد ایجاد نمی کند.


غالبا این نوع جا کفشی را از جنس چوب مقاوم و محکم می سازند. چرا که به دلیل نشستن افراد روی نیمکت آن، باید از مقاومت و استحکام کافی برخوردار باشد. لازم است اشاره کنیم که این نوع جا کفشی پرطرفدار برای خانواده های کم جمعیت با تعداد کفش کم مناسب تر است.

3. جا کفشی درب دار

یکی از گزینه های مناسب برای افرادی که قصد خرید جا کفشی را دارند، جا کفشی درب دار است. این مدل از جریان هوا جلوگیری کرده و از ورود گرد و غبار و بوی نا مطبوع کفش ها به فضای منزل جلوگیری می کند. با خرید این مدل می توانید دکوری زیباتر بسازید و به هم ریختگی فضای داخل جا کفشی نمایش داده نمی شود.

لازم به ذکر است، برای خانواده های پر جمعیت که دارای تعداد کفش زیادی هستند، خرید مدل درب دار گزینه مناسبی است. چرا که فضای آن بزرگ بوده و طبقات زیادی دارد. همچنین محیط ورودی منزل را منظم تر نمایش می دهد.

4. جا کفشی عمودی

برای خرید جا کفشی باید بدانید مدلی به شکل عمودی در بازار وجود دارد که عمق آن کم بوده و با ارتفاع زیاد باعث صرفه جویی در فضای کم ورودی منزل می شود. علاوه بر این، از جا کفشی های دیواری نیز به منظور صرفه جویی در فضا استفاده می شود.

5. جا کفشی داشبوردی

یکی از مدل های مدرن موجود در بازار که در هنگام خرید جا کفشی با آن روبرو می شوید، جا کفشی داشبوردی است. این مدل علاوه بر اینکه فضای کمی اشغال می کند، می تواند تعداد کفش های زیادی را در خود جای دهد. این مدل به راحتی با انواع دکوراسیون محیط هماهنگ می شود و باز کردن و بستن آن به راحتی صورت می گیرد.

6. جا کفشی کمدی

جا کفشی کمدی یکی دیگر از مدل های مناسب برای آپارتمان است که افراد در هنگام خرید جا کفشی با آن روبرو می شوند. این مدل دارای درب بوده و به خوبی از کفش ها محافظت می کند. همچنین به دلیل اینکه کفش ها در جا کفشی کمدی مشخص نیستند، فضای منزل را مرتب و منظم نشان می دهند.


بهترین جنس برای خرید جا کفشی کدام است؟

برای خرید جا کفشی باید بدانید که علاوه بر مدل و نوع، باید به متریال ساخت آن نیز توجه کنید. در ادامه به انواع جنس های جا کفشی اشاره می کنیم که می توانید مناسب ترین جنس را برای خرید انتخاب نمایید. انواع جنس های جا کفشی از قرار زیر هستند:

1.جا کفشی چوبی

همه ما می دانیم که به منظور ساخت جا کفشی، یکی از بهترین متریال ها، چوب است. چوب قادر به حفظ کفش هااز رطوبت بوده و ظاهر زیبایی نیز دارد. جا کفشی چوبی در انواع مدل ها و طرح های متنوع در بازار وجود دارد که خریداران می توانند با توجه به سلیقه و نیاز خود یکی را انتخاب و خریداری کنند.

 

2. جا کفشی فلزی

جا کفشی های فلزی جنس دیگری از جا کفشی هستند که غالبا در دکوراسیون مدرن یا فضاهای صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند.


3. جا کفشی پلاستیکی

یکی دیگر از متریال هایی که خریداران در هنگام خرید جا کفشی با آن روبرو می شوند، پلاستیک است. با توجه به اینکه جا کفشی پلاستیکی دارای دوام خوبی بوده و از قیمت پایینی برخوردار است، اغلب در فضاهای غیر مسکونی و بیرونی کاربرد دارد. از سوی دیگر استفاده از جا کفشی پلاستیکی در منزل جلوه چندان زیبایی به محیط منزل نمی بخشد. بنابراین صرفا افرادی که با محدودیت بودجه مواجه هستند، می توانند اقدام به خرید این مدل کنند.

در هنگام خرید جا کفشی به چه نکاتی توجه کنیم؟

در هنگام خرید جا کفشی باید به نکاتی توجه کنید که از قرار زیر هستند:

·        ابتدا به ابعاد و اندازه جا کفشی توجه کنید. به همین منظور لازم است ابعاد و متراژ فضایی که قصد دارید جا کفشی را در آنجا قرار دهید، مدنظر داشته باشید.

·        در هنگام خرید باید به تعداد افراد خانواده خود و تعداد کفش های خانواده توجه کنید. به این ترتیب می توانید مدلی را انتخاب کنید که دارای فضای کافی و مناسب برای تمام اعضای خانواده باشد.

·        زمانی که برای خرید جا کفشی مراجعه می کنید، به نوع دکوراسیون منزل خود توجه کنید. چنانچه دکوراسیون منزل شما کلاسیک یا سنتی است، از جا کفشی چوبی استفاده کنید تا هارمونی زیبایی بین اجزای دکوراسیون ایجاد شود.

·        برای انتخاب جا کفشی توجه کنید مدل مورد نظر از کفش ها در برابر نور، رطوبت، گرد و غبار و تغییر دما محافظت کند.