نورپردازی مناسب برای دکوراسیون

نورپردازی مناسب برای دکوراسیون یکی از عناصر اصلی در دکوراسیون داخلی است که جلوه زیبایی به فضای داخلی خانه می دهد. وجود نور در فضای داخلی خانه علاوه بر زیبا سازی محیط حال و هوای خانه را به کلی دگرگون می کند از طرفی جلوه زیباتری به دکوراسیون داخلی می بخشد. به کارگیری صحیح آن در ابتدای اجرای دکوراسیون امری حیاتی بوده به این خاطر که اغلب در دکوراسیون نور به عنوان تزئینات داخلی مورد استفاده قرار می گیرد. وسایل روشنایی اعم از لامپ های رنگین، لوسترها و .... علاوه بر بالا بردن حس  آرامش و امنیت ، استایل و سبک خاصی را در دکوراسیون  داخلی پیاده سازی می کند. به کار بردن وسایل روشنایی در فضای خانه و محل کار موجب زیبا تر دیده شدن دکوراسیون می شود تا همه وسایل تزئینی و تجهیزات داخلی همچون الماس بدرخشد. در دکوراسیون داخلی همان طور که به انتخاب رنگ مناسب، انتخاب جنس و طرح اثاثیه و ابعاد و اندازه فضای داخلی اهمیت داده می شود باید نور پردازی مناسب برای دکوراسیون را هم از قلم ننداخت و در مرحله ابتدایی دکوراسیون وسایل روشنایی مناسبی را برای بهتر دیده شدن فضای داخلی بکار برد.

اهمیت نورپردازی مناسب برای دکوراسیون

 با توجه به اهمیت تاثیر نورپردازی در دکوراسیون داخلی باید از وسایل روشنایی مناسب در دکوراسیون استفاده کرد. در صورت عدم توجه به این قضیه با فراهم نمودن بهترین و لوکس ترین وسایل باز هم زیبایی دکوراسیون داخلی به چشم نمی آید و مستلزم وسایل روشنایی مناسبی خواهد بود که زیبایی دکوراسیون را به نمایش بگذارد. به طور کلی باید خلاقانه عمل کنید و با بکار بردن وسایل روشنایی زیبا فضای خانه را به یک ویترین زیبا و دیدنی تبدیل کنید. ما در این مقاله به بررسی موضوع نور پردازی مناسب برای دکوراسیون می پردازیم و در این رابطه ایده های جالب تری را در مورد بکار بردن وسایل روشنایی در دکوراسیون برای شما بیان می کنیم.

انواع نورپردازی در دکوراسیون داخلی

با توجه به اهمیت نور پردازی در زیبا سازی دکوراسیون داخلی، انواع متنوعی از وسایل روشنایی از قبیل چراغ های دیوار کوب و فانوس هاو ... جهت نور پردازی فضای داخلی دکوراسیون در بازار موجود است که در ادامه به شرح  هر یک خواهیم پرداخت؛ همچنین پیشنهاد می شود که از مقاله طراحی های مینیمال دکوراسیون داخلی نیز دیدن نمایید.

نورپردازی متمرکز

گاهی در گوشه و کنار خانه وسایل منزل ، اشیاء و اجزای معماری زیبایی هست که شما مایل اید از وسایل روشنایی مناسبی برای بهتر دیده شدن این نقاط برجسته استفاده کنید. برای نشان دادن اثر هنری یا اشیاء گران قیمت در این نقاط متمرکز بهترین راه استفاده از آباژور نور و لامپ های هالوژن است. استفاده از این وسایل روشنایی موجب تمرکز نور در این نقاط می شود و به زیبایی هر چه تمام تر دکوراسیون داخلی به تصویر کشیده می شود.

نورپردازی دکوراتیو

چراغ های آویزان یکی از مدل های مناسب در طراحی نور دکوراتیو است. این مدل از طراحی نور برای تزئین کردن میز ناهار خوری گزینه مناسبی است به این خاطر که حالت تزئینی داشته و به دکوراسیون جذابیت خاصی می بخشد.

نور مخفی

برای اینکه در دکوراسیون بدون استفاده از وسایل روشنایی نور مناسبی طراحی کنید بهتر است از چراغ های مخفی استفاده کنید. این چراغ ها طراحی خاصی دارند و بدون اینکه فضای اضافی دکوراسیون را اشغال کنند زیبایی خاصی به دکوراسیون می بخشند.

نکات مهم نور پردازی مناسب دکوراسیون

یکی از مهمترین و در عین حال تاثیر گذارترین عواملی که توجه کردن به آن موجب خلق و خو و روحیه بالا در افراد می شود نورپردازی است.  توجه کردن به این عنصر از دکوراسیون داخلی بر خلق و خو افراد تاثیر مثبتی خواهد گذاشت. با توجه به فضای دکوراسیون می توان از وسایل روشنایی متنوعی استفاده کرد حال اگر شما قصد دارید از یک نور پردازی مناسب در دکوراسیون داخلی منزل یا محل کارتتان استفاده کنید اما در این زمینه اطلاعات چندانی ندارید پیشنهاد ما به شما این است که به وب سایت فرنیشیوم سر بزنید و از کارشناسان مربوطه اطلاعات لازم را دریافت کنید. هر فضای از دکوراسیون داخلی مستلزم بکارگیری یک نور پردازی مناسبی است که در ادامه به شرح هر کدام خواهیم پرداخت؛

اتاق خواب

اتاق خواب مهمترین مکان برای استراحت و آرامش است که تجهیزاتی از قبیل سرویس تخت خواب در آن مهیا شده است. طراحی نور در اتاق خواب کودکان و بزرگسالان متفاوت است و باید در نور پردازی اتاق خواب کودکان از چراغ های رنگی کم نور استفاده شود.

اتاق پذیرایی و سالن نشیمن

اتاق پذیرایی مهمترین قسمت خانه است که دکوراسیون آن زودتر از هر قسمت دیگر به چشم مهمانان خواهد آمد.چیدمان و نورپردازی در اتاق پذیرایی باید با حساسیت بیشتری انجام گیرد به این خاطر که استفاده از وسایل روشنایی مناسب جلوه زیباتری به فضای دکوراسیون می دهد. در دکوراسیون داخلی سالن پذیرایی باید از لوسترهای زیبا و کریستالی استفاده کرد .

آشپزخانه

زیبایی دکوراسیون آشپزخانه هم متاثر از یک نور پردازی مناسب است. انواع متنوعی از وسایل روشنایی در رنگ و مدل های متنوع در بازار موجود است که شما  با توجه به دکوراسیون  این فضا می توانید از چراغ های روشنایی زیبا در طرح و رنگ مورد دلخواهتان در دکوراسیون داخلی آشپزخانه استفاده کنید. اگر آشپزخانه شما پنجره ای روبه بیرون دارد بهتر است پرده های را کنار بزنید و نور طبیعی خورشید را مهمان دکوراسیون آشپزخانه خود کنید تا نظاره گر نور پردازی مناسب نور طبیعی خورشید در فضای آشپزخانه خود باشید.

استفاده از نور طبیعی

نور طبیعی در روز یکی از مهمترین نکاتی است که در طراحی دکوراسیون داخلی اهمیت بالایی دارد. اگر چه استفاده از وسایل روشنایی تاثیر زیادی بر دکوراسیون داخلی خانه دارد اما وجود نور طبیعی هم تاثیر مثبتی بر دکوراسیون داخلی دارد. بهتر است در هنگام روز پرده ها را کنار بگذارید و اجازه بدهید نور خورشید در فضای دکوراسیون داخلی سالن پذیرایی و سایر اتاق ها خود نمایی کند. نور خورشید علاوه بر اینکه جلوه خاصی به فضای دکوراسیون می بخشد برای سلامتی بدن نیز موثر بوده و موجب تقویت ویتامین های بدن از جمله سی و دی می شود.