چند تکنیک برای بزرگتر به نظررسیدن آپارتمان های کوچک

ابتدا این را بگویم که  وقتی صحبت از طراحی داخلی خانه های کوچک می شود هرسانتی متر دارای اهمیت می شود ، به همین خاطر سعی کنید خانه تان را همیشه مرتب نگه دارید، زیرا یک خانه نامرتب از خانه تمیز کوچکتر به نظر می رسد و دلیل آن این است که وقتی خانه نامرتب است، فضای قابل مشاهده کف و دیوار  کاهش میابد پس در حالت ایده آل  روی هر قفسه ، میز یا سایر مبلمان باید فضای خالی وجود داشته باشد.

اگر خانه شما کوچک به نظر می رسد یا می خواهید آن را برای خریداران بزرگتر جلوه دهید در در اینجا چند راهکار ساده  به شما معرفی میکنم که تنها با  فریب دادن چشم ها میتوانید به این خواسته دست یابید:

1 - در استفاده از آینه ها دست و دلباز باشید

استفاده ازآینه یکی از ساده ترین و قدیمی ترین ترفندها ست که هرگز از کار نمی افتد ، پیشنهاد میکنم در تمام خانه از آینه ها به خوبی استفاده کنید ، زیرا آنها باعث می شوند فضا بزرگتر و سبک تر بنظر برسد ، حتی میتوانید چند محدب را در نظر بگیرید تا فضا سرگرم کننده نیز باشد. 

شما حتی میتوانید با قرار دادن آینه ها در مجاورت و مقابل پنجره ها،  چشمها را فریب دهید که پنجره دیگری در اتاق خود دارید و هرچه پنجره بیشتری داشته باشید خانه بزرگتر به نظر میرسد.


 2- در انتخاب رنگها محتاطانه و حتی وسواسی عمل کنید

رنگ ها تاثیر به سزایی در بزرگتر دیده شدن آپارتمان شما دارند پس در انتخاب آنها بسیار دقت کنید ، سعی کنید رنگ بندی را خنثی نگه دارید چون اینکار چشم ها را فریب می دهد و فکر می کنند فضای اتاق بیش از حد واقعی است. 

 استفاده از رنگ های روشن باعث بزرگتر و گسترده تر به نظر رسیدن فضا میشود،  به همین دلیل بسیاری از ما از رنگ سفید استفاده میکنیم چون  به روشنایی و انرژی اتاق می افزاید.از به کارگیری رنگ های تیره برای دیوارها  خودداری نمایید چون هرچه دیوارها تیره تر باشند آنها به سمت شما نزدیکتر می شوند و فضا تاریکتر به نظر میرسد. اما اگر علاقمند به استفاده از آنها هستید میتوانید با ترکیب درست آنها  مناطق را گسترده تر نشان دهید در این راه میتوانید از یک طراح داخلی یا حتی مقالات مربوطه کمک بگیرید،


3 - مبلمان را به حداقل و هنر را به حداکثر برسانید

سعی کنید مبلمانی متناسب با فضایتان تهیه کنید اینکار به شما این امکان را می دهد که از هر گوشه استفاده کنید و از فضا بیشترین بهره را ببرید، تعداد زیادی سازنده درخشان مبلمان وجود دارند که می توانید از آنها در این زمینه کمک بگیرید.

سعی کنید  مبلمان پا دار را انتخاب کنید ، اینکه بتوانید کف زیر مبلمان خود را ببینید فضای اتاق را جادارتر نشان میدهد، در فشار دادن آنها به دیوارها اصرار نورزید، به شما این اطمینان را میدهم که با دادن فضای تنفسی به آنها فضا جادار تر نشان داده میشو

در ضمن استفاده از مبلمان کم و جمع و جور به علاوه صندلی هایی خاص مانند صندلی گهواره ای و چهارپایه چوبی باعث میشود اتاق نشیمن شما بزرگتر و  شیکتر به نظر برسد و پذیرایی از افراد و جمعیت آسان شود از طرفی برای اینکه فضا خالی به نظر نرسد از قاب های هنری استفاده کنید و چشمها را به سمت بالا بکشید تا خانه بزرگتر به نظر برسد، همچنین میتوانید چراغ آویز یا چند گیاه خانگی به آن اضافه کنید و مشاهده کنید که  اضافه کردن چیزهای کوچک چقدر در خانه تفاوت ایجاد می کنند . 


4 - نگذارید هیچ فضایی بلا استفاده بماند

اگر با دقت و به نیت استفاده از تمام فضاها به خانه خود نگاه کنید متوجه بخشهایی باورنکردنی میشوید که دیگر نیاز به داشتن خانه بزرگتر را در خود حس نخواهید کرد زیرا فضای کافی برای جا دادن وسایل خود دارید .

شما می توانید از فضای زیر پله و طاقچه های قفسه دار بعنوان منابع با ارزش برای قراردادن وسایلتان استفاده کنید ، اگر خانه شما طاقچه ندارد، میتوانید با ایجاد  قفسه هایی در بالا و اطراف قاب های درب  فضای بیشتری برای خود   بوجود بیاورید.میتوانید در صورت امکان دیوارهای داخلی که فضایتان را گرفته و ضرورتی به وجودشان نیست بردارید و به جای آنها از پارتیشن استفاده کنید. جدا از اینها شما میتوانید وسایلی را تهیه کنید که کم جا باشند با قابلیت .ذخیره سازی بالا، مانند تخت هایی که دارای فضایی برای نگهداری وسایل هستند. پایه های دیواری که فضای کمتری نسبت به میز کنسول و کابینت اشغال میکنند اما ظرفیت ذخیره سازی مشابه دارند،

همچنین میتوانید از وسایل تاشو استفاده کنید تخت خواب تاشو، میز تاشو، حتی پاتختی تاشو.قراردادن مبلمان روی فضایی سکو مانند که در آن کشو هایی برای قراردادن وسایل،  تعبیه شده ، پیشنهاد دیگری است که برای برای بزرگتر به نظر رسیدن خانه تان به شما دارم. استفاده از وسایل چند منظوره نیز میتواند مفید باشد شما تنها  با انجام اینکار انگار یک اتاق اضافی در خانه خود ایجاد خواهید کرد .

اگر دوست داشته باشید میتوانید از تشک های زمینی یه جای تخت خواب استفاده کنید ، تشک های سطح زمین جالب هستند و احساس سقف بلند را به شما القا می کنند و به شما امکان را می دهند از فضای اطراف آن به طور موثرتری استفاده کنید.


5- از فضای سبز کمک بگیرید

 شاید فکر کنید به دلیل داشتن خانه کوچک از اختصاص دادن فضایی به گیاهان و استفاده از انرژی فوق العاده آنها محروم هستید، اما شما میتوانید با آویزان کردن گیاهان از سقف بدون نیاز به اشغال فضای سطحی، این فضا را به خانه خود بیفزایید، اینکار باعث دلبازتر شدن محیط خانه نیز میشود.


6 - از گوشه ها استفاده تمام عیار کنید

افزودن اجسامی مثل  کمد به گوشه ای ، فضای بصری زیادی را از شما می گیرد و در نتیجه اتاق را کوچک می کند در حالیکه استفاده از آنها برای قرار دادن قطعات منحصر به فرد مانند تاب و صندلی کاملاً برعکس است. برای حفظ محیط دنج آن میتوانید فرش ، قاب یا وسایل مورد علاقه تان را اضافه کنید و مطمئن هستم که با اینکار این قسمت بلافاصله فضای مورد علاقه شما میشود.البته ایده های دیگری برای استفاده بهینه از این فضاها نیز هست.  میتوانید از طبقه های ال شکل، میز سه گوشه، گلدان و پایه، مبل تک نفره، آینه قدی، قفسه برای کتاب یا وسایل مورد علاقه تان استفاده کنید.


7- مطمئن شوید که فضای شما از روشنایی کافی برخوردار است

نور نامناسب فضای کوچک را حتی کوچکتر نشان میدهد ، داشتن گوشه های مبهم و تاریک باعث بریده شدن قسمت قابل توجهی از قسمت اتاق می شود.

 :برای داشتن نور مناسب میتوانید از راهکارهای زیر استفاده کنید

را باز کنید تا نور بیشتری وارد شود و به نظر برسد انگار کل فضا با هم جریان دارند. میتوانید پرده هایی از کف تا سقف نصب کنید تا فضا بزرگتر و چشمگیرتر شودپرده ها پنجره ها و 

سعی کنید پنجره ها و لوسترهای خود را تمیز نگه دارید تا بیشترین میزان نور را داشته باشید علاوه بر لوسترهای سقف و دیوار میتوانید از وسایل روشنایی پنهان در قسمت بالای مبلمان و در بالا و زیر کابینت استفاده کنید زیرا این یک روش عالی برای از بین بردن فضاهای تاریک است.

امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد و بتوانید با رعایت این نکات خانه بزرگترو زیباتری برای خود بسازید که آن را دوست داشته باشید و از وجود در تمام قسمت های آن لذت و استفاده کافی را ببرید.