توجه به نکات مهم در دکوراسیون منزل

امروز مردم به دکوراسیون منزل خود بسیار اهمیت می دهند و به دنبال یک دیزاین شیک و حرفه ای هستند. دکوراسیون قسمت های مختلف خانه نظیر نشیمن، پذیرایی، آشپزخانه، اتاق خواب و غیره هر کدام اصول خاص خود را دارا هستند و باید در انتخاب وسایل و چیدمان آن ها وسواس خاصی به خرج داده شود. در ادامه نوشتار به نقش اجزای مختلف در در دکوراسیون پذیرایی ، اتاق خواب ، آشپزخانه و... می پردازیم.

توجه به نکات مهم در دکوراسیون منزل

دکوراسیون پذیرایی

بدون شک سالن پذیرایی یکی از مهم ترین قسمت های خانه محسوب می شود، به همین دلیل انتخاب مبلمان و سایر عناصر دکوراتیو آن اهمیت بسیار زیادی در دکوراسیون منزل دارد. پذیرایی در واقع مکانی است که ضیافت ها و دورهمی ها در آن انجام می شود. از این رو باید فضای کافی برای معاشرت، سرگرمی، تماشای تلویزیون و غیره در نظر گرفته شود.

دکوراسیون اتاق خواب

اتاق خواب معمولاً فضایی برای استراحت و آرامش اهل منزل است، بنابراین دکوراسیون آن اهمیت فراوان دارد. تم اتاق خواب بهتر است که متناسب با سلیقه فرد و هماهنگ با سایر قسمت های خانه انتخاب شود. اگر دکوراسیون منزل سبک مدرن داشته باشد، دیزاین این قسمت نیز باید به شیوه مدرن انجام گیرد.

به عنوان مثال اگر سبک کلی دکوراسیون از نوع روستیک انتخاب شود، توصیه می شود چیدمان اتاق خواب نیز به همین منوال باشد. استفاده از ساعت دیواری چوبی، لوستر های چوبی و سایر اشیای چوبی در چنین حالتی بهترین گزینه می باشد.

دکوراسیون آشپزخانه

معمولاً ساکنین خانه به خصوص بانوان ساعات طولانی را در آشپزخانه سپری می‌کنند. بنابراین ضروری است که به طراحی داخلی این قسمت توجه ویژه‌ شود. در منازل امروزی دکوراسیون آشپزخانه با قسمت های پذیرایی و نشیمن ارتباط تنگاتنگی دارد؛ پس ضروری است که این بخش ها با هم هماهنگ باشند.

برای زیباتر به نظر رسیدن دکوراسیون منزل، وسایل آشپزخانه باید ضمن پوشش دادن سلیقه صاحب خانه، کاملا کاربردی انتخاب شوند. نحوه چیدمان وسایل آشپزخانه نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. طراحی کابینت ها باید طوری باشد که در کنار انتخاب بهترین متریال، زیبایی فضای داخلی آشپزخانه را چندین برابر کند.

دکور حمام و سرویس بهداشتی

هیچ گاه حمام و سرویس بهداشتی را جدا از دکوراسیون داخلی منزل نپندارید. این بخش ها اهمیت زیادی دارند و طراحی داخلی آن ها باید با توجه به سبک دکوراسیون سایر قسمت های منزل و همچنین سلیقه افراد انجام گیرد. انتخاب نوع کاشی، شیرآلات روشویی و غیره نقش موثری در زیبایی این فضا دارد. وسایلی که در سرویس بهداشتی به کار برده می شود، کاملاً بستگی به ابعاد این فضا دارد.

لازم است که به نحوه نورپردازی سرویس بهداشتی و حمام دقت کنید. همچنین برای زیباتر به نظر رسیدن این بخش می توانید از ترفندهایی نظیر گلدان های کوچک، تابلوهای دیواری جذاب و غیره استفاده نمایید.

دکوراسیون خانه مدرن  و معاصر

دکوراسیون منزل در بیشتر خانه های امروزی تلفیقی است از دکوراسیون مدرن و معاصر. رنگ هایی که در این نوع طراحی داخلی مورد استقبال قرار می گیرد، اغلب  یا رنگ‌های گرم و شاد هستند، یا رنگ های سرد و سفید. استفاده از یک سری المان ها نیز سبب می گردد که فضای درونی خانه کاملا مدرن و امروزی به نظر برسد. عناصری نظیر مبلمان هایی با طراحی خاص، تابلوهای نقاشی، آشپزخانه های جزیره ای و غیره از ارکان اساسی این دکوراسیون محسوب می شوند. همچنین پیشنهاد می شود مقاله ترندهای طراحی دکوراسیون داخلی در سال 2022 را مطالعه نمایید.

 دکوراسیون منزل به سبک کلاسیک

هنوز هم هستند کسانی که علاقه شدیدی به دکوراسیون سبک کلاسیک دارند. در این نوع طراحی داخلی، اغلب رنگ هایی همچون زرد، طلایی، کرم و قهوه ای به کار برده می شود. از آنجا که هدف اصلی این نوع چیدمان لوکس به نظر رسیدن فضای داخلی منزل است، باید به جزئیات پر زرق و برق توجه ویژه ای شود.

هماهنگی اجزای دکوراسیون خانه

هارمونی بین وسایل منزل باعث می شود که فضای داخلی زیبایی دو چندانی پیدا کند و محیطی گرم و دلنشین برای ساکنین خانه فراهم شود. چیدمان اصولی اجزای دکوراسیون منزل، مخصوصا برای آپارتمان های کوچک و با فضای محدود اهمیت بسیار زیادی دارد. هارمونی رنگ ها و وسایل خانه باعث می شود که هر کس در بدو ورود به منزل زیبایی فضای داخلی را احساس کند. همچنین پیشنهاد میشود مقاله طراحی های مینیمال دکوراسیون داخلی را نیز مطالعه نمایید.

برای طراحی اصولی دکوراسیون خانه باید کفپوش ها، رنگ دیوارها، مبلمان و سایر عناصر دکوراتیو به صورت هماهنگ انتخاب شود. سازگاری بین رنگ ها تاثیر غیر قابل انکاری در جذابیت بصری فضای داخلی دارد.